Mit kell tudni a mini implantátumokról?

Mini implantátum
Mini implantátumok a Peridentnél

A mini implantátum kifejezés általában olyan implantátumokra vonatkozik, amelyek átmérője kisebb, mint a hagyományos implantátumoké, bár a mini és a hagyományos implantátumok mérete átfedésben van.

Hogyan támasztják alá a mini implantátumokat?

Általában gömbcsatlakozással vagy más rögzítéssel támasztják az eltávolítható fogsorokat.

Mini gömbcsatlakozásus implantátum

Melyek a mini ​​implantátumok előnyei?

• A mini implantátumok azonnali felhelyezése kevésbé invazív technikákat foglal magában. Ez kevesebb traumát eredményez a beteg számára.
  • A betegek ínyét gyakran nem vágják vagy varrják a mini implantátumok felhelyezésekor, vagyis a betegnek ez kevésbé fájdalmas és gyorsabb gyógyulási folyamatot hordoz magában.
  • A mini implantátumok gyors behelyezése lehetővé teszi a beteg számára, hogy azonnal megtapasztalja az implantátum használatának kényelmét, anélkül, hogy az implantátumok teljes kihasználása érdekében hónapokat kellene várniuk.
  • A mini implantátumok költséghatékonyabbak lehetnek, mint a komplex, rögzített hagyományos fogimplantátumok kezelése.
  • Mivel a mini implantátumokat vékony állkapocs-csontokkal rendelkező betegek számára tervezték, a csontoltásos eljárásokra gyakran nincs szükség.
e5e555d6332108b5c58dd8859a340f23
Mini implantátumok a Peridentnél

Mit érdemes még tudni a mini implantátumokról?

• Minden implantátum, (beleértve a mini típust is), műtétet igényel
  • Nincs olyan beavatkozás, mint a nem invazív implantátumok.
  • Minden implantátumnak szigorú protokollokat kell követnie a fogorvos képzése, az értékelés, a tervezés, az elhelyezés stb…

Foglaljuk össze a Mini implantátumokkal kapcsolatos fontos tudnivalókat!

Mikor ajánljuk a mini implantátumot?

Teljes protézis, stabil rögzítéséhez ajánljuk.

Mekkora a mini implantátumok mérete?

A hagyományos implantátumokhoz képest nagyjából fele akkora átmérőjű (1,8 mm- 2,1 mm).

Kell e rögzítőkrém a mini implantátum rögzítéséhez?

Nem szükség rögzítőkrém használata. Bizos lehet benne, hogy fogsora nem mozdul el miközben korlátok nélkül fogyasztja kedvenc ételeit.

Fájdalmas a mini implantátum felhelyezése?

Nem. Az eljárás helyi érzéstelenítésben végezett fájdalommentes beavatkozás, minimális sebészi terhelés mellett gyakorlatilag seb-képződés nélküli. A gyógyulási idő nagyon rövid.

main qimg 52f9bee971c4926cbc1a29f6be7516a2
Balról egy hagyományos, míg jobbról egy mini implantátum látható.

Hogy történik a mini implantátum felhelyezése?

Egy teljes alsó fogsor rögzítéséhez a csontállomány függvényében elegendő 4 db mini implantátum amely azonnal terhelhető.

A felső fogsorra rögzítéséhez 4- 6 db mini implantátum beültetése szükséges, amely azonnali terhelhetősége mellett később (kb. 6 hónap) lehetővé teszi a korábban vákuumként szolgáló szájpadlási rész megszüntetését.